Ga naar de hoofdinhoud Ga naar de zoekopdracht Ga naar de hoofdnavigatie
Snelle verzending via DHL
24-uurs orderacceptatie
30 dagen geld-terug-garantie
Veel betalingsmogelijkheden
Contact: info@de-bg-dicht.de

Algemene voorwaarden met klanteninformatie

Inhoudsopgave

  1. Toepassingsgebied
  2. Sluiting van het contract
  3. Recht op annulering
  4. Prijzen en betalingsvoorwaarden
  5. Leverings- en verzendingsvoorwaarden
  6. Eigendomsvoorbehoud
  7. Aansprakelijkheid voor gebreken (garantie)
  8. Aansprakelijkheid voor
  9. Inwisseling van promotionele vouchers
  10. Toepasselijk recht
  11. Plaats van jurisdictie
  12. Alternatieve geschillenbeslechting

1) Toepassingsgebied

1.1 Deze algemene voorwaarden (hierna "AV" genoemd) van de firma DE & BG Dicht GmbH (hierna "verkoper" genoemd) zijn van toepassing op alle overeenkomsten die een consument of ondernemer (hierna "klant" genoemd) met de verkoper sluit met betrekking tot de door de verkoper in zijn online shop gepresenteerde goederen.voor de levering van goederen die een consument of ondernemer (hierna "klant") met de verkoper sluit met betrekking tot de door de verkoper in zijn online shop gepresenteerde goederen. Het opnemen van de eigen voorwaarden van de klant wordt hierbij afgewezen, tenzij anders overeengekomen.

1.2 Een consument in de zin van deze AV is iedere natuurlijke persoon die een rechtshandeling aangaat voor doeleinden die in overwegende mate buiten zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit vallen.

1.3 Een ondernemer in de zin van deze AV is een natuurlijke of rechtspersoon of een maatschap met rechtsbevoegdheid die bij het sluiten van een rechtshandeling handelt in de uitoefening van zijn commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit.

2) Totstandkoming van de overeenkomst

2.1 De productbeschrijvingen in de online shop van de verkoper vormen geen bindend aanbod van de verkoper, maar dienen om de klant een bindend aanbod te doen.

2.2 De klant kan het aanbod doen via het in de online shop van de verkoper geïntegreerde online bestelformulier. Na het plaatsen van de geselecteerde goederen in het virtuele winkelmandje en het doorlopen van het elektronische bestelproces, dient de klant een wettelijk bindend contractueel aanbod in met betrekking tot de goederen in het winkelmandje door te klikken op de knop waarmee het bestelproces wordt afgesloten. Bovendien kan de klant het aanbod ook per e-mail, post of telefoon aan de verkoper doen.

2.3 De verkoper kan het aanbod van de klant binnen vijf dagen aanvaarden,

  • door de klant een schriftelijke orderbevestiging of een orderbevestiging in tekstvorm (fax of e-mail) te sturen, waarbij de ontvangst van de orderbevestiging door de klant bepalend is, of
  • door de bestelde goederen bij de klant af te leveren, waarbij de ontvangst van de goederen door de klant bepalend is, of
  • door de klant om betaling te vragen nadat de bestelling is geplaatst.

Als er meerdere van de bovengenoemde alternatieven bestaan, komt het contract tot stand op het moment waarop een van de bovengenoemde alternatieven zich het eerst voordoet. De termijn voor aanvaarding van het aanbod gaat in op de dag na verzending van het aanbod door de klant en eindigt aan het einde van de vijfde dag na verzending van het aanbod.

Als de verkoper het aanbod van de klant niet binnen de bovengenoemde termijn aanvaardt, geldt dit als een verwerping van het aanbod, waardoor de klant niet langer gebonden is aan zijn intentieverklaring. 2.4 Als een door PayPal aangeboden betalingsmethode wordt geselecteerd, wordt de betaling verwerkt via de betalingsdienstaanbieder PayPal (Europe) S.à r.l.. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxemburg (hierna: "PayPal"), onderworpen aan de PayPal-gebruiksvoorwaarden, beschikbaar op https://www.paypal.com /de /webapps /mpp /ua /useragreement-full of - als de klant geen PayPal-rekening heeft - onderworpen aan de voorwaarden voor betalingen zonder PayPal-rekening, beschikbaar op https://www.paypal.com /de/webapps /mpp /ua /privacywax-full.

Als de klant betaalt via een door PayPal aangeboden betaalmethode die kan worden geselecteerd in het online bestelproces, verklaart de verkoper het aanbod van de klant al te accepteren op het moment dat de klant op de knop klikt waarmee het bestelproces wordt voltooid. 2.5 Bij het indienen van een aanbieding via het online bestelformulier van de verkoper wordt de tekst van de overeenkomst door de verkoper opgeslagen nadat de overeenkomst is gesloten en in tekstvorm (bijv. e-mail, fax of brief) naar de klant verzonden nadat de bestelling van de klant is verzonden. De verkoper stelt de tekst van het contract niet verder beschikbaar.

Als de klant voor het plaatsen van zijn bestelling een gebruikersaccount heeft aangemaakt in de onlineshop van de verkoper, worden de bestelgegevens gearchiveerd op de website van de verkoper en kunnen deze door de klant gratis worden ingezien via zijn met een wachtwoord beveiligde gebruikersaccount door de bijbehorende inloggegevens in te voeren. 2.6 Alvorens een bindende bestelling te plaatsen via het online bestelformulier van de verkoper, kan de klant mogelijke invoerfouten herkennen door de informatie op het scherm zorgvuldig te lezen. Een doeltreffend technisch middel om invoerfouten beter te herkennen, kan de vergrotingsfunctie van de browser zijn, waarmee de weergave op het scherm wordt vergroot. De klant kan zijn invoer tijdens het elektronische bestelproces corrigeren met de gebruikelijke toetsenbord- en muisfuncties totdat hij op de knop klikt waarmee het bestelproces wordt afgesloten.

2.7 Voor het afsluiten van het contract zijn verschillende talen beschikbaar. De specifieke taalkeuze wordt weergegeven in de online shop.

2.8 De afhandeling van de bestelling en het contact worden over het algemeen uitgevoerd via e-mail en geautomatiseerde orderverwerking. De klant moet ervoor zorgen dat het door hem opgegeven e-mailadres voor de afhandeling van de bestelling correct is, zodat de door de verkoper verzonden e-mails op dit adres kunnen worden ontvangen. In het bijzonder bij het gebruik van SPAM-filters moet de klant ervoor zorgen dat alle e-mails die worden verzonden door de verkoper of door derden die door de verkoper zijn aangesteld om de bestelling te verwerken, kunnen worden afgeleverd.

3) Recht op annulering

3.1 Consumenten hebben over het algemeen recht op annulering.

3.2 Meer informatie over het recht op annulering is te vinden in de annuleringsvoorwaarden van de verkoper.

3.3 Het herroepingsrecht is niet van toepassing op consumenten die op het moment van het sluiten van de overeenkomst niet behoren tot een lidstaat van de Europese Unie en wier enige woonplaats en leveringsadres zich op het moment van het sluiten van de overeenkomst buiten de Europese Unie bevinden.

4) Prijzen en betalingsvoorwaarden

4.1 Tenzij anders vermeld in de productbeschrijving van de verkoper, zijn de vermelde prijzen totaalprijzen inclusief de wettelijke btw.

Eventuele extra leverings- en verzendkosten worden apart vermeld in de betreffende productbeschrijving. 4.2 Voor leveringen naar landen buiten de Europese Unie kunnen in individuele gevallen extra kosten ontstaan waarvoor de verkoper niet verantwoordelijk is en die door de klant moeten worden gedragen. Hieronder vallen bijvoorbeeld kosten voor het overmaken van geld door kredietinstellingen (bijv. overschrijvingskosten, wisselkoerskosten) of invoerrechten of belastingen (bijv. douanerechten). Dergelijke kosten kunnen ook worden gemaakt in verband met het overmaken van geld als de levering niet plaatsvindt in een land buiten de Europese Unie, maar de klant de betaling verricht vanuit een land buiten de Europese Unie.

4.3 De betalingsoptie(s) worden aan de klant meegedeeld in de online shop van de verkoper.

4.4 Indien vooruitbetaling per bankoverschrijving is overeengekomen, is de betaling onmiddellijk na het sluiten van de overeenkomst verschuldigd, tenzij de partijen een latere vervaldatum zijn overeengekomen.

4.5 Als een betalingsmethode wordt gekozen die wordt aangeboden via de betalingsservice "PayPal", wordt de betaling verwerkt via PayPal, waarbij PayPal voor dit doel ook gebruik kan maken van de diensten van externe betalingsdienstaanbieders. Als de verkoper via PayPal ook betaalmethoden aanbiedt waarbij hij vooruitbetalingen aan de klant doet (bijvoorbeeld koop op rekening of betaling in termijnen), draagt hij zijn betalingsaanspraak in dit verband over aan PayPal of aan de door PayPal in opdracht gegeven en specifiek aan de klant genoemde betalingsdienstaanbieder. Alvorens de cessieverklaring van de verkoper te accepteren, voert PayPal of de door PayPal aangestelde betalingsdienstaanbieder een kredietcontrole uit aan de hand van de doorgegeven klantgegevens. De verkoper behoudt zich het recht voor om bij een negatief controleresultaat de klant de gekozen betaalmethode te weigeren. Als de gekozen betalingsmethode is toegestaan, moet de klant het factuurbedrag binnen de overeengekomen betalingstermijn of op de overeengekomen betalingstermijnen betalen. In dit geval kan de klant alleen betalen aan PayPal of de betalingsdienstaanbieder in opdracht van PayPal met schulddelging.

De verkoper blijft echter ook in het geval van overdracht van vorderingen verantwoordelijk voor algemene vragen van klanten, bijvoorbeeld over goederen, levertijd, verzending, retourzendingen, klachten, annuleringsverklaringen en retourzendingen of creditnota's. 4.6 Als een betaalmethode wordt gekozen die wordt aangeboden via de "mollie" betaalservice, wordt de betaling verwerkt door de betaaldienstverlener Mollie B.V., Keizersgracht 313, 1016 EE Amsterdam, Nederland (hierna: "mollie"). De afzonderlijke betalingsmethoden die via mollie worden aangeboden, worden in de online shop van de verkoper aan de klant meegedeeld. Voor het verwerken van betalingen kan mollie gebruik maken van andere betaaldiensten waarvoor speciale betalingsvoorwaarden kunnen gelden, waarover de Klant afzonderlijk kan worden geïnformeerd. Meer informatie over "mollie" is beschikbaar op internet ophttps://www.mollie.com /en /.

5) Leverings- en verzendingsvoorwaarden

5.1 Indien de Verkoper aanbiedt de goederen te verzenden, vindt de levering plaats binnen het door de Verkoper aangegeven leveringsgebied aan het door de Klant opgegeven afleveradres, tenzij anders overeengekomen. Het in de orderverwerking van de verkoper opgegeven afleveradres is bepalend voor de transactie.

5.2 Als de levering van de goederen mislukt om redenen waarvoor de klant verantwoordelijk is, draagt de klant de redelijke kosten die de verkoper als gevolg hiervan heeft gemaakt. Dit geldt niet voor de kosten van de retourzending als de klant zijn herroepingsrecht daadwerkelijk uitoefent.

Indien de klant het recht op annulering daadwerkelijk uitoefent, is de bepaling in de annuleringsvoorwaarden van de verkoper van toepassing op de retourkosten. 5.3 Indien de klant handelt als ondernemer, gaat het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering van de verkochte goederen over op de klant zodra de verkoper de goederen heeft geleverd aan de expediteur, vervoerder of andere persoon of organisatie die is aangewezen om de verzending uit te voeren. Indien de klant handelt als consument, gaat het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering van de verkochte goederen pas over op de klant wanneer de goederen worden overhandigd aan de klant of een persoon die gemachtigd is om ze in ontvangst te nemen. Niettegenstaande het bovenstaande gaat het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering van de verkochte goederen over op de klant, zelfs in het geval van consumenten, zodra de verkoper de goederen heeft geleverd aan de expediteur, de vervoerder of de persoon of instelling die anderszins is aangewezen om de verzending uit te voeren, indien de klant de expediteur, de vervoerder of de persoon of instelling die anderszins is aangewezen om de verzending uit te voeren, opdracht heeft gegeven en de verkoper deze opdracht aan de klant heeft gegeven.Het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering van de verkochte goederen gaat over op de klant, zelfs in het geval van consumenten, zodra de verkoper de goederen heeft geleverd aan de expediteur, de vervoerder of een andere persoon of instelling die is aangewezen om de verzending uit te voeren, indien de klant de expediteur, de vervoerder of een andere persoon of instelling die is aangewezen om de verzending uit te voeren, opdracht heeft gegeven en de verkoper deze persoon of instelling niet eerder aan de klant heeft genoemd.

5.4 De verkoper behoudt zich het recht voor om zich terug te trekken uit de overeenkomst in geval van onjuiste of ondeugdelijke eigenhandige levering. Dit geldt alleen in het geval dat de verkoper niet verantwoordelijk is voor de niet-levering en de verkoper een specifieke dekkende transactie met de leverancier als een goed huisvader heeft afgesloten. De verkoper zal alle redelijke inspanningen leveren om de goederen te verkrijgen. In het geval dat de goederen niet of slechts gedeeltelijk beschikbaar zijn, wordt de klant onmiddellijk op de hoogte gebracht en wordt de tegenprestatie onmiddellijk terugbetaald.

5.5 Zelf afhalen is om logistieke redenen niet mogelijk.

6) Eigendomsvoorbehoud

Als de verkoper vooruitbetaalt, behoudt hij zich de eigendom van de geleverde goederen voor totdat de verschuldigde koopprijs volledig is betaald.

7) Aansprakelijkheid voor gebreken (garantie)

Tenzij anders vermeld in de volgende bepalingen, zijn de bepalingen van de wettelijke aansprakelijkheid voor gebreken van toepassing. Dit geldt niet voor contracten voor de levering van goederen:

7.1 Als de klant optreedt als ondernemer,

  • heeft de verkoper de keuze van de wijze van nakoming achteraf;
  • bij nieuwe goederen bedraagt de verjaringstermijn voor gebreken een jaar vanaf de levering van de goederen;
  • bij gebruikte goederen zijn de rechten en aanspraken op gebreken uitgesloten;
  • de verjaringstermijn begint niet opnieuw wanneer in het kader van de aansprakelijkheid voor gebreken een vervangende levering wordt gedaan.

7.2 De bovenstaande aansprakelijkheidsbeperkingen en verkorting van de verjaringstermijn gelden niet

  • op vorderingen tot schadevergoeding en vergoeding van kosten door de klant,
  • indien de verkoper het gebrek bedrieglijk heeft verzwegen,
  • voor goederen die zijn gebruikt voor een gebouw in overeenstemming met hun normale gebruik en het gebrek ervan hebben veroorzaakt,
  • voor een mogelijk bestaande verplichting van de verkoper om updates te leveren voor digitale producten, in het geval van overeenkomsten voor de levering van goederen met digitale elementen.

7.3 Bovendien blijven de wettelijke verjaringstermijnen voor elk bestaand wettelijk recht van verhaal onaangetast voor ondernemers.

7.4 Als de klant handelt als handelaar in de zin van § 1 van het Duitse Wetboek van Koophandel (HGB), is hij onderworpen aan de commerciële verplichting tot inspectie en kennisgeving van gebreken in overeenstemming met § 377 HGB. Indien de klant de daarin geregelde meldingsplicht niet nakomt, gelden de goederen als goedgekeurd.

7.5 Indien de klant optreedt als consument, wordt hij verzocht bij de bezorger te klagen over geleverde goederen met duidelijke transportschade en de verkoper hiervan op de hoogte te stellen. Als de klant dit nalaat, heeft dit geen invloed op zijn wettelijke of contractuele aanspraken op gebreken.

8) Aansprakelijkheid

De Verkoper is jegens de Klant aansprakelijk voor alle contractuele, quasi-contractuele en wettelijke aanspraken, inclusief aanspraken uit onrechtmatige daad, voor schade en onkostenvergoeding als volgt:

8.1 De Verkoper is onbeperkt aansprakelijk voor elke wettelijke reden

  • in geval van opzet of grove nalatigheid,
  • in geval van opzettelijke of nalatige verwonding van leven, lichaam of gezondheid,
  • op basis van een garantiebelofte, tenzij in dit opzicht anders is geregeld,
  • op grond van verplichte aansprakelijkheid zoals onder de Wet Productaansprakelijkheid.

8.2 Indien de Verkoper door nalatigheid een wezenlijke contractuele verplichting schendt, is de aansprakelijkheid beperkt tot de voor het contract typische, voorzienbare schade, tenzij de aansprakelijkheid volgens de bovenstaande clausule onbeperkt is. Essentiële contractuele verplichtingen zijn verplichtingen die het contract volgens de inhoud ervan oplegt aan de verkoper om het doel van het contract te bereiken, waarvan de nakoming essentieel is voor de goede uitvoering van het contract en op de naleving waarvan de klant regelmatig mag vertrouwen.

8.3 Elke verdere aansprakelijkheid van de verkoper is uitgesloten.

8.4 De bovenstaande aansprakelijkheidsbepalingen gelden ook met betrekking tot de aansprakelijkheid van de verkoper voor zijn plaatsvervangers en wettelijke vertegenwoordigers.

9) Inwisselen van kortingsbonnen

9.1 Waardebonnen die gratis door de verkoper worden uitgegeven in het kader van promotiecampagnes met een bepaalde geldigheidsduur en die niet door de klant kunnen worden gekocht (hierna "waardebonnen" genoemd), kunnen alleen worden ingewisseld in de online shop van de verkoper en alleen tijdens de aangegeven periode.

9.2 Individuele producten kunnen worden uitgesloten van de kortingsactie als een overeenkomstige beperking voortvloeit uit de inhoud van de kortingsbon.

9.3 Promotionele tegoedbonnen kunnen alleen worden ingewisseld voordat het bestelproces is voltooid. Verrekening achteraf is niet mogelijk.

9.4 Per bestelling kan slechts één kortingsbon worden ingewisseld.

9.5 De waarde van de goederen moet ten minste gelijk zijn aan het bedrag van de kortingsbon. Eventueel resterend tegoed wordt niet terugbetaald door de verkoper.

9.6 Als de waarde van de kortingsbon niet voldoende is om de bestelling te dekken, kan een van de andere door de verkoper aangeboden betaalmethoden worden gekozen om het verschil te vereffenen.

9.7 Het tegoed van een tegoedbon wordt niet uitbetaald in contanten en is niet rentedragend.

9.8 De tegoedbon wordt niet terugbetaald als de klant de goederen die geheel of gedeeltelijk met de tegoedbon zijn betaald, terugstuurt in het kader van zijn wettelijke herroepingsrecht.

9.9 De waardebon is overdraagbaar. De verkoper kan bevrijdend betalen aan de betreffende houder die de kortingsvoucher inwisselt in de online shop van de verkoper. Dit geldt niet als de verkoper kennis of grove nalatigheid heeft van de onbevoegdheid, handelingsonbekwaamheid of vertegenwoordigingsonbevoegdheid van de betreffende houder.

10) Toepasselijk recht

10.1 Op alle rechtsbetrekkingen tussen de partijen is het recht van de Bondsrepubliek Duitsland van toepassing, met uitsluiting van de wetten op de internationale koop van roerende goederen. In het geval van consumenten is deze rechtskeuze alleen van toepassing voor zover de verleende bescherming niet wordt ingetrokken door dwingende bepalingen van het recht van het land waar de consument zijn gewone verblijfplaats heeft.

10.2 Bovendien is deze rechtskeuze met betrekking tot het wettelijk herroepingsrecht niet van toepassing op consumenten die op het moment van het sluiten van de overeenkomst niet tot een lidstaat van de Europese Unie behoren en wier enige woonplaats en leveringsadres zich op het moment van het sluiten van de overeenkomst buiten de Europese Unie bevinden.

11) Plaats van jurisdictie

Indien de klant optreedt als handelaar, rechtspersoon naar publiek recht of publiekrechtelijk speciaal fonds met statutaire zetel op het grondgebied van de Bondsrepubliek Duitsland, is de exclusieve bevoegde rechtbank voor alle geschillen die voortvloeien uit dit contract de statutaire zetel van de verkoper. Als de klant gevestigd is buiten het grondgebied van de Bondsrepubliek Duitsland, is de vestigingsplaats van de verkoper de exclusieve bevoegde rechtbank voor alle geschillen die voortvloeien uit dit contract, als het contract of de vorderingen die voortvloeien uit het contract kunnen worden toegeschreven aan de professionele of commerciële activiteit van de klant. In bovenstaande gevallen heeft de verkoper echter in ieder geval het recht om een beroep te doen op de rechtbank van de vestigingsplaats van de klant.

12) Alternatieve geschillenbeslechting

1

2.1 De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting op het internet via de volgende link: https://ec.europa.eu /consumers/odr

Dit platform dient als contactpunt voor de buitengerechtelijke beslechting van geschillen die voortvloeien uit online aankoop- of dienstenovereenkomsten waarbij een consument betrokken is.

12.2 De verkoper is niet verplicht deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een arbitragecommissie voor consumenten, maar is hiertoe wel bereid.